Functieomschrijving
- Psychosociale begeleiding (individueel en in groep) van bewoners, inclusief administratieve en praktische ondersteuning;
- Ervoor zorgen dat individuele dossiers administratief in orde zijn en regelmatig bijgewerkt worden;
- Deelnemen aan intern en extern overleg;
- Bijdrage leveren aan de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van het opname- en vertrek van cliënten in het opvanghuis;
- Ondersteunen van de vrijwilligerswerking;
- Mee verzekeren van de dag-, avond- en nachtpermanenties in het opvanghuis volgens een beurtrol: (gemiddeld 1 avondpermanentie per week tot 20u en 1 of 2 nachtpermanentie per maand. )
Profiel
Opleiding en ervaring:
- Diploma niveau bachelor (voorkeur: maatschappelijk werk, gezinswetenschappen, orthopedagoog, opvoeder )
- Kennis van NL en FR is absoluut noodzakelijk (andere talen zijn een pluspunt)
- Kennis van courante informatica (Word, Excel, Outlook)
- Pluspunten: (1) ervaring met psychosociaal begeleidingswerk; (2) ervaring in een opvanghuis
Vaardigheden en attitudes:
- Zelfstandig en in team kunnen werken
- Open voor meertalige en multiculturele werkomgeving
- Interesse om kwetsbare mensen uit andere culturen te begeleiden
- Zin voor initiatief
- Flexibiliteit en organisatietalent
- Bereid en beschikbaar voor avondwerk
Jobgerelateerde competenties
- Een overzicht van de activiteiten opstellen en meedelen aan de verantwoordelijken en/of de partners en/of politici
- De situatie en de behoeften van de persoon analyseren
- De persoon informeren over sociale hulpmogelijkheden en administratieve stappen
De persoon doorverwijzen naar bevoegde organisaties, een arts, een integratievereniging, hulpnetwerken, … - Sociaal-educatieve informatiesessies (budgetbeheer, consumptie, …) of themaworkshops (koken, doe-het-zelf, …) uitwerken en leiden
- Vragen naar huurwoningen opvolgen (toekenning, huisvesting van gezinnen, …) en acties ondernemen voor de huurders (informatievergaderingen, …)
- Individuele dossiers voorleggen aan het team en aan de gespecialiseerde diensten
- Informatie over de regelgeving en de sociale hulpmogelijkheden actueel houden
Een partnernetwerk uitbouwen - Aanvraagdossiers voor sociale hulp samenstellen en administratief opvolgen
- Samen met de persoon of het gezin een sociaal begeleidingsplan opstellen en opvolgen
Persoonsgebonden competenties
- Resultaatgerichtheid
- Regels en afspraken nakomen
- Klantgerichtheid
- Omgaan met stress
- Zelfstandig werken
- Samenwerken als hecht team
- Zich kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden (flexibiliteit)
- Plannen (= ordenen)
Aanbod
- Een boeiende voltijdse functie binnen een dynamisch en enthousiast team
· Een contract van onbepaalde duur
- Verloning volgens Paritair Subcomité 319.01 loonbarema B1c (ter indicatie: bruto maandloon van 2.558,05 euros bij 5 jaar anciënniteit)
- Maaltijdcheques
- 100% terugbetaling woon-werkverkeer met openbaar vervoer
- Werkplaats gesitueerd nabij het Centraal Station van Brussel
Startdatum: zo snel mogelijk
Plaats tewerkstelling
Cellebroerstraat 16
Waar en hoe solliciteren?
Indien je interesse hebt, gelieve je CV met motivatiebrief ten laatste op 04/03/2020 op te sturen ter attentie van Mevrouw Sarah De Hovre, directeur van PAG-ASA, per email naar info@pag-asa.be.
Vergeet niet in je motivatiebrief te vermelden: (1) waarom jij denkt de geschikte persoon voor deze job te zijn; (2) welke kennis je hebt van het Nederlands en het Frans; en (3) vanaf wanneer je beschikbaar bent.
De geselecteerde kandidaten worden telefonisch uitgenodigd voor een gesprek dat zal plaatsvinden op 11/03/2020.
Indien je vragen hebt over onze werking of de job-inhoud, surf naar www.pag-asa.be of mail naar info@pag-asa.be.